Aftellen - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Irene Sipkens - WaarBenJij.nu Aftellen - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Irene Sipkens - WaarBenJij.nu

Aftellen

Blijf op de hoogte en volg Irene

26 Juni 2016 | Nederland, Amersfoort

Het aftellen van de dagen is nu echt begonnen. Inmiddels begint het toch wel heel erg spannend te worden. Nog twee dagen en dan vertrek ik naar Letland voor twee maanden. Ik ga vrijwilligerswerk doen in Liepaja, de derde grootste stad van Letland. Het is een plek aan de kust en ongeveer 2,5 uur van Riga vandaan.

EVS staat voor European Volontaire Service, dit is een potje gefinancierd vanuit de VN. Hierdoor hoef ik niet onmogelijk veel geld zelf te betalen, wat heel fijn is. Mijn accommodatie, extra ziektekosten verzekering, eten en ticket worden betaald. Ik ga met 12 vrijwilligers uit 4 verschillende landen (Nederland, Spanje, Portugal en Slovenie) 60-80 kinderen begeleiden in de leeftijd van 6-15 jaar. We bieden hen een zinvolle vakantie besteding met leuke activiteiten. Ik ben heel benieuwd wat ik tegen ga komen hier, en wat ik allemaal ga leren.

De eerste complicatie heeft zich al voor gedaan, dus een smooth begin kan ik wel vergeten. Mijn aankomst datum en tijd zijn niet goed gecommuniceerd tussen de zendorganisatie en de gastorganisatie. Ik vlieg de 28ste en kom daar om 12:35 aan, maar ik word pas rond 22:30 opgehaald vanaf het vliegveld. Eerst was dit niet mogelijk en zou ik zelfs pas de 29ste worden opgehaald, maar opeens is er een grotere auto ter beschikking en kan dit wel. Er moet wel nog een slaapplek voor die nacht voor mij geregeld worden, want blijkbaar kan ik nog niet op mijn vaste slaapplek voor die twee maanden terecht. Ik ben benieuwd of dit nu het plan is dat blijft, maar we zullen zien. Controle loslaten is de les.

Ik maak deze reis met als leerdoel zelfverzekerder te worden en daarnaast wilde ik al heel lang vrijwilligerswerk doen. Nu het moment bijna daar is heb ik er enorm veel zin in, maar wordt het ook wel eng. Nu ben ik druk bezig met de voorbereidingen, inpakken, wat wil ik nog doen voor vertrek, iedereen gedag zeggen, laatste inkopen doen etc.

Ik ga nu verder met inpakken en ik zal weer een berichtje posten als ik aan ben gekomen in Riga.

  • 27 Juni 2016 - 17:11

    Erna:

    Lieve Irene,

    Wil je heel veel sukses wensen, en veel leerplezier....We gaan het allemaal horen van je! Hele goede reis en hopen dat je 1ste slaapplek goed zal zijn...wees voorzichtig. en geniet!! Liefs Erna

  • 27 Juni 2016 - 17:24

    Marjolein :

    Lieve Irene,

    Wat leuk om via deze weg je avonturen te kunnen volgen. Goede reis en heel veel plezier!

    Liefs Marjolein

  • 27 Juni 2016 - 18:23

    Frans:

    Irene,
    Ik wens je een hele fijne en leerzame tijd en geniet er ook van.

    Groetjes Frans

  • 28 Juni 2016 - 07:25

    Erik Roesink :

    Hoi Irene,
    Ik wens je heel veel plezier toe, geniet ervan.
    Volg graag je reisverhalen.
    Hele fijne 2 maanden in Letland,
    Hartelijke groeten,
    Erik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Ik ben Irene, 26 jaar en ik ga twee maanden vrijwilligerswerk doen in Letland. Ik ben heel benieuwd wat me daar te wachten staat en wat ik mee ga maken.

Actief sinds 27 Juni 2016
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 8708

Voorgaande reizen:

28 Juni 2016 - 27 Augustus 2016

Vrijwilligerswerk in Letland

Landen bezocht: