Weekend 30&31 Juli - Reisverslag uit Liepāja, Letland van Irene Sipkens - WaarBenJij.nu Weekend 30&31 Juli - Reisverslag uit Liepāja, Letland van Irene Sipkens - WaarBenJij.nu

Weekend 30&31 Juli

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

01 Augustus 2016 | Letland, Liepāja

Dit weekend hadden we het plan om naar een festival hier op het strand te gaan. Het festival begon op vrijdag avond al. Tijdens en na het eten hebben we wat ingedronken om daarna het concert van Milky chance te zien. Het was heel gaaf en ondanks dat we na het begin pas aankwamen hebben we de laatste twee nummers helemaal vooraan gestaan. Het was echt super!
De rest van de avond hebben we veel gedanst, veel lol gemaakt en een gezellige avond gehad. Ik was de eerste die naar huis ging om kwart over 4.

Zaterdag
Natuurlijk is het weer veel te vroeg ligt en werd ik enigszins vermoeid wakker. Gelukkig viel het brakke gevoel mee (voldoende water gedronken). We hebben ontbeten rond 12 uur bij een restaurantje in het centrum, pannenkoeken met kaas en ham. Het was erg lekker maar viel helaas wat minder goed.
In de middag heb ik verder niet veel meer gedaan, beetje op bed gelegen, Netflix gekeken, gelezen etc.
In de avond zijn we ergens wat gaan eten en daarna thuis weer wat ingedronken. Ik had erop gerekend dat de alcohol misschien best pittig aan zou komen omdat ik niet veel gegeten had, maar het tegenovergestelde was het geval. Ik voelde er weinig van.
In de avond hebben we weer gedanst en hebben we het concert van Lost Frequencies gezien, met daarna natuurlijk weer dansen. Ik moet wel zeggen dat zo'n festival minder leuk is als je zelf sober bent. Ik heb het dus niet al te laat gemaakt.

Zondag
Ook deze ochtend weer goed uitgeslapen. Daarna heb ik thuis ontbeten en ben ik met Petra, Lea, Liga en Zigis meegegaan. We zijn eerst naast de plek gereden waar we over drie weken heen gaan voor het kamp. Dat is ook het meest westelijke puntje van Letland en daar staat een monument. Daarna zijn we even naar de zee gelopen. Hierna zijn we met de auto naar de hoogste natuurlijke duin gereden. Deze hebben we beklommen. Het was heel mooi, fantastisch uitzicht en gezellig.
Daarna zijn we doorgereden naar onze bestemming. Een mooi strand waar wat oude vissersboot wrakken lagen. Daar hebben we gezwommen en genoten van de golven. De golven waren hoger dan bij ons op het strand. Heerlijk om in de golven te springen en ik voelde me als een kind zo speels en gelukkig. Na het zwemmen zijn we weer naar huis gereden en hebben we in de achtertuin van Liga en Zigis gezeten en spelletjes gedaan. Het was heel gezellig en ik heb 4 nieuwe spellen geleerd waarvan een andere versie van het bekende spel weerwolven was.
Voor het eten hebben we pizza's laten thuisbezorgen. Dat was aanzienlijk goedkoper dan bij een vestiging eten. De pizza's waren huges, maar gelukkig ook erg lekker.
'S avonds heb ik nog even met Vincent en mama gebeld. Daarna was het al weer tijd om mijn bedje op te zoeken. Kortom een geslaagd weekend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Ik ben Irene, 26 jaar en ik ga twee maanden vrijwilligerswerk doen in Letland. Ik ben heel benieuwd wat me daar te wachten staat en wat ik mee ga maken.

Actief sinds 27 Juni 2016
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 8664

Voorgaande reizen:

28 Juni 2016 - 27 Augustus 2016

Vrijwilligerswerk in Letland

Landen bezocht: